23 september 2022: Gelijkspel voor Vianen 1

Op vrijdagavond begon de tweede wedstrijd voor het nieuwe team Vianen 1 in de sporthal te Vianen. Tegenstander BC 't Gooi. Door afwezigheid van één speler was het team deze avond vier man/vrouw sterk: Laura, Mandeley, Mathijs & Nick.

Dubbels

Er werd begonnen met de dames en heren dubbel. De heren begonnen met overtuiging aan hun eerste wedstrijd en wonnen de eerste set met 21-9. Onder het motto “if it ain't broke don't fix it” werd de tweede set ook met 21-9 gewonnen en was het eerste punt binnen!

Bij de dames werden wat leuke en lange rally's geslagen, helaas vielen de shuttles niet de goede kant op. Na deze twee wedstrijden was de tussenstand 1-1.

Singles

De eerste Singles werden gespeeld door Nick en Laura. Nick won, na even inkomen, zijn eerste set met 21-10. Na een korte achterstand won hij de tweede set met 21-8.

Laura begon haar eerste set sterk en won deze dan ook met 21-13. Achteraf gezien iets te veel gegeven in deze eerste set waardoor de tweede verloren ging. De laatste set was een strijd tot het einde waarbij Laura na een achterstand van 17-9 nog sterk terugkwam. Helaas toch net niet gered, de derde set eindigde in 19-21. Tussenstand 2-2

Mathijs begon tijdens het spel van Laura op de tweede baan aan zijn single. Beide spelers bleken aan elkaar gewaagd, het ging gelijk op. Tot het einde bleef het spannend, er was een verlenging nodig om de eerste set te beslissen. Mathijs wist de winst naar zich toe te trekken met 22-20. In de tweede set wist Mathijs een voorsprong te pakken en bleef deze vasthouden tot het einde en won ook deze set met 21-12.

In de tweede dames enkel van Mandeley lag de overhand in de eerste set bij het uit-team. Na een korte rust voerde in de tweede set het knappe plaatsen van Mandeley de boventoon. Dit resulteerde in een mooie uitdagende set die de tegenpartij uiteindelijk gewonnen heeft met 23-21.

Mixen

Als afsluiting de mixen. Gespeeld in de opstelling Nick & Laura en Mathijs & Mandeley.

Na een paar kleine schoonheidsfoutjes kwamen Nick en Laura goed in hun spel. De wedstrijd werd gewonnen met 21-16 en 21-14, wat resulteerde in een 4-3 tussenstand.

Tot slot de mix van Mathijs en Mandeley voor het winnende of gelijkmakende punt. Ze moesten er even inkomen maar halverwege het spel ging het gelijk op. Helaas was dit net te laat met 17-21. Door aan het einde geen fouten meer te maken wisten ze de tweede set te winnen met 21-19, wat de spanning nog iets omhoog gooide. Hierna werd de derde beslissende set gespeeld, helaas gaf de tegenstander niet thuis en werd deze set verloren met 14-21.

De eindstand 4-4, een mooi gelijkspel!

Zaal gesloten | 19-05-23

Wegens dag na Hemelvaart is de zaal gesloten op 19-05-2023 en kan er niet gebadmintond worden. Dit geldt voor zowel de jeugd als de volwassenen.

Zaal gesloten | Goede vrijdag

Op 07-04-2033 is de zaal gesloten wegens goede vrijdag. Spelen is zowel voor de jeugd als volwassenen niet mogelijk.