Wij zijn weer open!

Het kabinet heeft groen licht gegeven om over te gaan naar stap 2 van het openingsplan. Dit betekend dat wij met ingang van woensdag 19 mei 2021 de zaal weer kunnen betreden! Hierbij willen we je graag informeren waar je op moet letten als je weer komt spelen.

Volwassenen

Aangezien groepslessen voor volwassenen (binnen) nog verboden zijn is het enkel mogelijk om vrij te spelen. Er zullen dus geen trainingen worden gegeven of competitiewedstrijden plaatsvinden.

Volwassenen houden ten alle tijden 1,5m afstand van elkaar, ook in het speelveld. (Het spelen van dubbels is dus niet mogelijk)

Jeugd

Voor onze jeugdleden (<17 jaar) gelden afwijkende regels omtrent het coronavirus. Jeugdleden mogen in groepsverband trainen en hoeven onderling geen afstand van elkaar te houden. Echter houden alle jeugdleden wel 1,5 afstand van de trainers.

Jeugdleden mogen gebracht en gehaald worden door hun ouders/verzorgers. Aangezien toeschouwers niet zijn toegestaan en de tribunes gesloten zijn zullen ouders/verzorgers de sporthal hierna direct weer moeten verlaten.

Reserveren & zaal/veldbezetting

Net als een aantal maanden geleden is het noodzakelijk om een speelplaats te reserveren alvorens je komt spelen. Dit komt onder andere doordat er een maximum zit aan het aantal personen (30) die de zaal mag betreden. Ook geldt er een maximum van 2 personen per speelveld, wat betekend dat het spelen van dubbels niet mogelijk is. Het reserveren van een speelplaats kan worden gedaan via de website.

Faciliteiten en mondkapjes

Sportcentrum Helsdingen is niet volledig geopend. Zo is de Horeca gesloten, evenals de Kleedkamers en douches. Kom dus in sportkleding naar de zaal en neem voldoende water mee! Enkel de toiletten op de bovenverdieping (naast de Horeca) zijn geopend.

Voor Sportcentrum Helsdingen geldt een mondkapjesplicht. Deze geldt overal, met uitzondering van (onze) speelzalen 3 & 4. Hoewel het in de speelzaal niet verplicht is om een mondkapje te dragen mag dit uiteraard wel vrijwillig.

Veiligheidsmaatregelen

BC Vianen en de medewerkers van Sportcentrum Helsdingen doen alles wat mogelijk is om ervoor te zorgen dat iedereen veilig kan sporten. Dit kunnen wij echter niet alleen! Respecteer en houdt je aan de gestelde maatregelen zoals de basisregels van de overheid en volg altijd de instructies op van het personeel/bestuur of de trainers, ook als je reeds gevaccineerd bent. Houdt ten alle tijden 1,5m afstand en blijf thuis bij klachten. Alleen dan zullen we met zijn allen kunnen blijven sporten.

De meest actuele maatregelen omtrent het Coronavirus vindt je op het Coronadashboard op onze website. Voorkom verrassingen en controleer deze even voordat je naar de zaal komt!

Vragen? Stel je vraag in de zaal aan een bestuurslid of mail naar info@badmintonclub-vianen.nl