Startinformatie Seizoen 2021-2022

Het nieuwe seizoen staat alweer voor de deur!

De afgelopen twee seizoen waren wegens Corona erg onvoorspelbaar. Bijna iedere maand waren er wel nieuwe regels en maatregelen. Soms was zelfs een lockdown en/of sluiting van de club noodzakelijk. Momenteel zijn we van de grootste maatregelen afgestapt. Wij hopen dan ook dat dit het eerste seizoen is waar er, uiteraard nog wel met enkele aanpassingen, "normaal" gespeeld kan worden en evenement plaats kunnen vinden. Natuurlijk houden wij de voortgang nauwlettend in de gaten!

Heb je nog vragen? Stel je vraag in de zaal aan een bestuurslid of mail naar info@badmintonclub-vianen.nl.

Startdata seizoen 2021-2022

De eerste speeldagen van het seizoen zijn als volgt:

- Dinsdag 31 augustus 2021

- Woensdag 01 september 2021

- Vrijdag 03 september 2021

Net als vorig seizoen is het noodzakelijk om een speelplek te reserveren alvorens je komt spelen. Een speelplek reserveer je eenvoudig via onze website. Ook vindt je hier de volledige speelkalender van het seizoen.

Recreantentraining

Vanaf dit seizoen zal de competitietraining vervangen worden door een algemene training voor alle volwassenen. (In eerdere seizoen ook wel bekend als de recreantentraining)

De recreantentraining zal als volgt plaatsvinden:

• De training vindt gedurende het gehele seizoen 2021-2022, eenmaal in de twee weken

plaats. De eerste training zal naar verwachting plaatsvinden in oktober.

• De training wordt gegeven op de woensdagavond en duurt 1 uur.

• De training is toegankelijk voor alle volwassen leden.

• Tijdens de trainingen wordt rekening gehouden met je speelsterkte. Je krijgt dus altijd een

training die bij jou niveau past.

• De trainingskosten bedragen €40,- voor het gehele speelseizoen. Deze kosten worden

samen met de reguliere contributiekosten bij aanvang van het seizoen geïncasseerd.

Voor de training zijn maar een beperkt aantal plaatsten beschikbaar, schrijf je dus snel in! Voor aanvang van de eerste training ontvangen alle deelnemers een bericht met de definitieve startinstructies.

Evenementen

Het is alweer even geleden sinds we een evenement hebben kunnen organiseren. Gelukkig staat er komend seizoen genoeg op de planning! Zo worden uiteraard de Clubkampioenschappen gehouden, maar ook het Familie/vrienden toernooi maakt een comeback!

Alle evenementen van het seizoen 2021-2022 zijn uiteraard terug te vinden op onze evenementpagina. Hoewel er nog enkel evenementen ingepland moeten worden, zijn er al veel die je alvast in je agenda kan noteren! Vooral het Blacklight Toernooi op 20-11-2021 wil je niet missen!

Coronamaatregelen

Hoewel we van de meeste coronaregels zijn afgestapt en er in principe "gewoon" gespeeld kan worden, zijn er nog wel enkele regels waar wij als sportclub aan moeten voldoen. Zo zijn de basisregels nog steeds van kracht, is het reserveren van een speelplek verplicht en wordt na het spelen nog steeds 1,5m afstand gehouden.

Even niet meer zeker wat je wel en niet meer kan doen? De meest actuele maatregelen vindt je op ons coronadashboard.

Horeca

Voor de Horeca gelden afwijkende maatregelen. Zo geldt er een 1,5m afstandsplicht, is de beschikbare capaciteit verkleind en moet je je bij binnenkomst aanmelden. Scan bij binnenkomst de QR code met je telefoon en volg de getoonde instructies op. Hierna zal een zitplek worden aangewezen.

!!! LET OP !!!

Het laten zien van een negatieve testuitslag of QR code van de CoronaCheck App wordt door de sportbar (nog) niet geaccepteerd. Volg altijd de instructies op van de aanwezige medewerkers.